אסונות טבע? תקלות במערכת המחשוב? התקפות של האקרים על מאגר המידע של הארגון? כל אלו הן תקלות שעשויות להשבית את הפעילות העסקית של הארגון לחלוטין. כדי להימנע מכך, או לכל הפחות, לצמצם את הנזקים כמה שיותר ולהתאושש מהאסון בדרך המהירה ביותר, פותחה מתודולוגיה שלמה המכונה ניהול המשכיות עסקית – Business Continuity Management.
ניהול המשכיות עסקית הוא נושא חשוב, שהמודעות אליו תפסה תאוצה בשנים האחרונות בעקבות התקפות סייבר הולכות ונשנות, אסונות ומלחמות, אשר הובילו לקריסה רבה של עסקים, היות ואלו לא היו מגובים ולא הוגדרו עבורם תהליכי עבודה למקרים אלו.
לשם-כך, צוות הפיתוח בחברת טרסטק בשיתוף פעולה עם חברת Secoz אשר מתמחה בניהול סיכונים וניהול המשכיות עסקית, אפיין ופיתח מערכת הנותנת מענה מלא לניהול כלל התהליכים במצבי חירום.
המערכת פותחה ע”ב פלטפורמת ה- SharePoint ומאפשרת תיעוד של כלל הנתונים, כגון: מערכות המידע, האתרים, כוח האדם, הספקים וכיוצא בזאת.
כמו-כן, מכילה המערכת קבלת תמונת מצב בזמן אמת על גבי מפה דינאמית, כאשר בעת אסון מסומן הסניף הרלוונטי באדום ובמקביל מבוצעת זרימת עבודה, אשר מייצרת משימות מוקצות לכלל המשתמשים הרלוונטיים תוך יכולת לעקוב אחר ביצוען.